Uutena resurssina hahmoille annetaan sankaripisteet. Niitä voi
käyttää auttamaan hahmoa selviämään vaikeista tilanteista.
Sankaripisteet lasketaan kustakin ominaisuudesta erikseen, eli joka
hahmolla on kahdeksan sankaripistepottia. Kussakin potissa on pisteitä
puolet ominaisuusarvosta alaspäin pyöristettynä.
Testaamaton systeemi, muutoksia tullee vielä.
Sankaripisteitä saa käyttää kyseisen ominaisuuden heittoihin, tai
taitoheittoihin joissa käytetään kyseistä ominaisuutta. Jos
sankaripisteet ovat kyseisestä potista lopussa, taitoheitoissa saa
käyttää taidon muiden ominaisuuksien poteista pisteitä kaksinkertaiseen
hintaan.
Mikäli hahmo auttaa toista tai tehdään yhteistyötä, muut voivat
auttaa myös omilla pisteillään, mutta hinta on kaksinkertainen.
Ilmoita ennen nopanheittoa, jos haluat käyttää sankaripisteen helpottamaan heittoa. Yleensä vain yhtä alla olevista vaihtoehdoista saa käyttää yhteen nopanheittoon, mutta PJ saattaa olla armollinen vaikeassa tilanteessa; samaa kohtaa ei koskaan saa käyttää useampaa kertaa.
Jos haluaa käyttää sankaripisteen nopanheiton jälkeen, se pitää tehdä heti, ennen kuin PJ arvioi tuloksen. Näitä saa käyttää niin monta kertaa kuin haluaa (pisteet kuitenkin loppuvat aika pian jos niin tekee). Kahta ensimmäistä saa käyttää myös vaurioheittoihin, jolloin niiden käyttö maksaa yhden pisteen enemmän.
Syvien haavojen välttäminen ei ole mahdollista, mutta niiden vaikutuksia voi lieventää sankaripisteillä. Tässä saa käyttää sekaisin eri ominaisuuksien pisteitä: ainakin TRV ja SIS kelpaa, muuten sitten vaan selittämään miten ominaisuus auttaa välttämään pahimpia vammoja (KTR ja VLP toiminee aika helposti myös). Ei siis voi kokonaan poistaa syvää haavaa, vähintään lievin tulee.
Muuten taistelussa voi myös nopeuttaa toimintaansa. Näissä KTR lienee miltei aina käytettävä pistepotti, ja näitä ei voi käyttää useampaa kertaa samaan toimintoon.
Tarinakaarien välisinä pitempien taukojen aikana kaikki sankaripistepotit palautuvat täyteen arvoonsa. Muutoin pelin aikana PJ ilmoittaa, yleensä sopivan kohtaussarjan jälkeen, että kukin pelaaja voi päättää yhden ominaisuuden sankaripistepotin joka palautuu täyteen arvoonsa. PJ tekee päätöksen tästä sen mukaan, miten paljon pelaajat käyttävät sankaripisteitään. Myös erikoisen hienot tempaukset, yllättävät ideat tai muu peliä parantava toiminta voi antaa PJlle syyn palauttaa yhden, useamman tai kaikkien hahmojen sankaripistepotteja.